Opis produktu
Profesjonalna pilarka łańcuchowa STIHL MS 462 w różnych wersjach przekonuje mocnym silnikiem STIHL 2-MIX i niskim stosunkiem mocy do masy. W pełni elektroniczny system sterowania silnikiem STIHL M-Tronic zapewnia nieskomplikowany rozruch i zawsze optymalną wydajność. Inne przemyślane cechy tej pilarki spalinowej: - Beznarzędziowe korki wlewu pozwalają na szybkie i łatwe uzupełnianie oleju i benzyny
- Wymiana łańcucha jest szybka i łatwa dzięki nieluzującym się nakrętką
- W przypadku prac w warunkach dużego zapylenia opłaca się stosowanie filtru powietrza HD2 z uszczelnieniem promieniowym, który niezawodnie chroni silnik przed drobnym pyłem i jest łatwy do czyszczenia np. za pomocą STIHL VarioClean. Łącząc filtr powietrza HD2 z systemem wstępnej separacji, który jest również standardem w MS 462 CM VW, otrzymujemy długotrwały system filtrów powietrza
Dzięki STIHL MS 462 C-M VW prace leśne przebiegają sprawnie także w zimę. Zoptymalizowana pod względem masy pilarka spalinowa dla leśnictwa waży zaledwie 6,1 kg. Elektryczne ogrzewanie uchwytu profesjonalnej pilarki zapewnia pewny chwyt pilarki nawet w niskich temperaturach. Z kolei podgrzewany gaźnik zapobiega oblodzeniu jednostki sterującej podczas zimowej eksploatacji.
- Praktyczne ogrzewanie gaźnika zapobiega oblodzeniu podczas pracy zimą
- Duże przyspieszenie dzięki silnikowi o mocy 4,4 kW
- Dla profesjonalistów do ścinki i okrzesywania w średnich i dużych drzewostanach
- Lekka, wydajna pilarka spalinowa do prac leśnych
- Łatwy rozruch i optymalna wydajność silnika dzięki STIHL M-Tronic
Wyposażenie standardowe
STIHL M-Tronic (FT)
System elektronicznego sterowania silnikiem precyzyjnie reguluje czas zapłonu w każdym zakresie obrotów i dozuje odpowiednią ilość paliwa w zależności od temperatury, wysokości n.p.m. i jakości paliwa. Dzięki temu do uruchomienia pilarki wystarczy tylko jedna pozycja na przełączniku.
Zawór dekompresyjny
Zawór dekompresyjny pozwala podczas uruchamiania usunąć z cylindra część sprężonej mieszanki. Umożliwia to znaczną redukcję siły potrzebnej do pociągnięcia za linkę rozrusznika, odciążenie osoby obsługującej urządzenie i ochronę całego systemu rozruchu urządzenia.
System filtrów powietrza o długiej żywotności
System filtrów powietrza o długiej żywotności wydłuża znacząco okresy pracy pomiędzy czyszczeniami filtra. Większe i cięższe drobiny są wyrzucane przez siłę odśrodkową na zewnątrz, a następnie przez wznoszącą się rampę dodatkowo wyrzucane do góry. Wstępnie oczyszczone powietrze jest doprowadzane do filtra powietrza.
Elektryczne ogrzewanie uchwytu (W)
Elektryczne ogrzewanie uchwytu (W) zapewnia operatorowi bezpieczną i komfortową obsługę pilarki w okresie zimowym w niskich temperaturach. Na uchwycie przednim i tylnym znajduje się wytrzymała i odporna na ścieranie folia termiczna. Elektryczne ogrzewanie uchwytu (W) można włączać zależnie od potrzeb. Dzieki tej innowacji uchwyty pozostają ciepłe i suche.
Silnik STIHL 2-MIX
Dwusuwowy silnik STIHL w technologii 2-MIX zapewnia dużą moc, a przy tym oszczędność zużycia paliwa do 20% w porównaniu do dwusuwowych silników STIHL o podobnej mocy bez technologii 2-MIX. Emisja spalin spada o ok. 50%.
Nakrętka z zabezpieczeniem przed zgubieniem
Przy wymianie zestawu tnącego zastosowano praktyczną nakrętkę pokrywy koła napędowego z zabezpieczeniem przed zgubieniem.
Ogrzewanie gaźnika(V)
Ogrzewanie gaźnika (V) ułatwia pracę w okresie zimowym przy niskich i siarczystych mrozach. Ogrzewanie gaźnika (V) z systemem przełączników termicznych skutecznie zapobiega oblodzeniu gaźnika podczas zimowych prac.
System antywibracyjny
Mocne wibracje przenoszone przez uchwyty urządzeń mechanicznych mogą prowadzić do choroby wibracyjnej. Z tego powodu STIHL stworzył system antywibracyjny. W urządzeniach mechanicznych wyposażonych w system AV strefy uchwytów znacznie redukują liczbę drgań wytwarzanych przez silnik spalinowy i pracujące narzędzie.
Boczny napinacz piły łańcuchowej
Śruba napinacza obracana jest specjalnym pokrętłem przechodzącym przez pokrywę koła napędowego piły łańcuchowej. Umożliwia to uniknięcie kontaktu dłoni z ostrą piłą łańcuchową i ostrymi zębami zderzaka oporowego.
STIHL ElastoStart
Ciśnienie sprężania powoduje podczas uruchamiania silników spalinowych powstawanie odbić obciążających mięśnie i stawy operatora. Element amortyzujący umieszczony w specjalnym uchwycie rozrusznika pochłania i przekazuje występujące siły zgodnie z przebiegiem cyklu sprężania umożliwiając tym samym płynne uruchomienie urządzenia bez szarpnięć.
Praktyczny korek zbiornika
Specjalne, opatentowane korki zbiorników paliwa i oleju. Zbiorniki urządzeń mechanicznych wyposażone w takie korki można szybko otworzyć i zamknąć - bez użycia siły i jakichkolwiek narzędzi.
Dźwignia Kombi
System M-Tronic rozpoznaje fazę rozruchu na ciepło i na zimno, dlatego na dźwigni kombi znajduje się tylko pozycja startowa. M-tronic dozuje dokładnie taką ilość paliwa jaka jest w danej chwili potrzebna. Ogromną zaletą tej technicznej innowacji jet fakt, że użytkownik może natychmiast przystąpić do pracy i to na najwyższych obrotach. Dzięki uzyskaniu optymalnego przyspieszenia po kilku sekundach pilarka łańcuchowa jest całkowicie gotowa do pracy.
Niewielki ciężar w stosunku do mocy
Pilarka STIHL MS 462 C-M jest najlżejszą pilarką profesjonalną w swojej klasie pojemności. Efekt odczuwalnie niższej wagi osiągnięto dzięki m.in.: cylindrowi z ukośnymi żeberkami chłodzącymi, lekkiej pokrywie koła napędowego, kompaktowemu korpusowi silnika, zoptymalizowanemu ciężarowi koła zamachowego i lekkiej prowadnicy ES Light.
STIHL Ematic z nowym systemem tłoczenia oleju
System STIHL Ematic z nowym systemem tłoczenia oleju umożliwia zwiększenie ilości tłoczonego oleju odpowiednio do potrzeb. Jest to szczególnie istotne przy pracy z brudnym drewnem i pracy z dłuższą prowadnicą.
Filtr HD2
Filtr HD2 wykonany jest z polietylenu i posiada nawet o 70% drobniejsze pory w porównaniu z filtrami flisowymi czy poliamidowymi, co w praktyce oznacza filtrowanie najdrobniejszych cząstek zanieczyszczeń. Filtr jest ponadto wodoodporny, nie absorbuje oleju i można go łatwo oczyścić. Hermetyczne zamknięcie zwiększa trwałość silnika i redukuje zużycie.
Zoptymalizowana pokrywa koła napędowego
Lżejsza, węższa oraz spłaszczona pokrywa koła napędowego redukuje wysiłek przy okrzesywaniu i wspomaga wydajne odprowadzanie wiórów.